Anglais classes de 3ème

Publié le par Principal clg Matouba

Bonjour à tous !!!

Comme la dernière fois, (eh oui ! encore et encore…) Je vous propose de travailler en amont une  séquence sur the American  Dream . (Avec une insistance particulière pour  ceux qui ont fait le DM2).

Veuillez diffuser ce devoir très largement auprès de vos camarades.

Vous aurez un DM 4  qui portera aussi sur les USA  en rapport avec votre manuel P. 98 à 103 – LIVE 3ème. Il vous sera communiqué ce vendredi 20 février 2009.

Ceux qui le peuvent, après autorisation des parents, donnez une version papier à ceux qui n’ont pas d’ordinateurs. Les exposés illustrés seront présentés  sur feuilles. N’oubliez pas de travailler la présentation orale.

Très important : Revisions : Revoyez la séquence School Life dans votre manuelp. 14 à 16 + DM1+script p.159. Relevez, classer le vocabulaire (partie vocabulaire du cahier) et l’apprendre. Dès la reprise des cours nous ferons la correction, puis l’évaluation en classe.

Bon courage et à très bientôt.

P.S: Pour les élèves de 3A, ils ont jusqu'à Lundi 23février 2009 minuit pour retourner les devoirs.
J. Jeanne


DM : 1                          School life            3è C  Saturday  31st January 2009


A renvoyer pour le mercredi 4 frévrier 2009 à jj333@hotmail.fr

Use your book  English Live 3è + copy-book : School Life

A/ General  knowledge . Answer those following questions on school life in GB (6.5 points)

      1/In GB, from 5 to 11 years old, pupils attend  ...

a)    Private schools     b) primary school      c) go to kindergarten

     2/When they are 11, they go to ......  .......  Where they study usual  .........

     3/Is there a « Brevet des collèges » in GB ? How do they call this series of exams ?

     4/Do they study languages ?

     5/ When do they sit their exams ?

    6/ What is the equivalent of the A level Certificate in France ?

B/ Translation. ( Vocabulary - Use script p.159 - School vs Freedom)  - ( 7 points)

1/En classe de 3ème, on n'étudie pas la technologie.

2/Si vous cherchez un travail sans aucune qualification, vous n'en trouverez pas.

3/ As-tu entendu parler du chômage ? - oh, lâche moi les baskets, veux-tu ?

4/En ce qui me concerne,  j'en ai marre de l'école. J'abandonne. Je te souhaite bonne chance pour tes examens.

C/ Describe the picture  p.18 English Live 3ème( 8 points)                




Student Worksheet Name____________________


DM 2 : Washington, D. C. vs. Washington State

 A renvoyer pour le vendredi 6 février 2009 à jj333@hotmail.fr

In this activity we will be visiting web sites to find out where these two places are located and to compare them.


1. a) Have you ever been to Washington?

b) Did you know that there are two Washingtons?

c) Find a U.S. map, can you tell me which Washington is which?

d) Where is Seattle?


2. Go to web site http://www.indo.com/distance/

In the From box type Seattle. In the To box type Washington D.C.

Write down the following information:

a) Distance "as the crow flies" in miles and kilometres.

b) Population of Seattle and Washington D.C.


3. Go to web site http://www.sitesatlas.com/Maps/Maps/WA1.htm

Write down the following information:

a) Which Ocean is Seattle near?

b) Which two states border Washington?

c) Name a nearby National Park...


4. Go to web site http://www.seattleattractions.com/

a) Name two places you would like to visit in Seattle, Washington.


5. Go to web site http://www.enchantedlearning.com/usa/states/dc/ and write down the following information:

a) Area of City in sq. miles and sq. kilometres.

b) Name two states bordering Washington D.C.

c) Click on Sightseeing Map and name two places you would like to visit.


6) Can you now answer the questions in number 1)?


7) List here any words that are similar to words in French :


8) List here words that are not like French but that you understand by context:


9) Now that you have gathered this information write a letter to a friend in Trinidad (or Great Britain), and pretend that you have visited both places and compare them, giving your preference.(10 points


DM 3  - Session 1 - An introduction to The American Dream


A renvoyer pour le vendredi 20  frévrier 2009 à jj333@hotmail.fr

Student Worksheet Name____________________              Form : 3A/3C

Research work : THE  United States of America

1/Find a map of the country on the internet(2 points)

2/ Fill in this form ( 6 points)

Number of states :

Superficie :

Capital City :

Population :

Flag (1pt):

The symbol (the animal) :

Important monuments (find 3 or 4pictures) (1pt):

Languages spoken :

President of the USA :

His   political party :

3/What would you like to see/visit there ? Why ?(2 points)

4/Make  an original slide show on Powerpoint(diaporama)  including  all the  information above. You can add more details and pictures if you want.(10 points)

Oral : an explanation (in class).  Present your slide shot to your classmates (10 points)



DM4 : THE AMERICAN DREAM

                   Friday 20th  February  2009

Surname : ------------------------   First name :  -----------------------                      

      Form :3A/3C

America has always attracted millions of immigrants all over the world. For immigrants the New World represented freedom, opportunity, equality, growth and progress. However, reality did not always meet their expectations. They had to face promiscuity and illness, accept low paid jobs and accept to live in ghettos.

1/Immigration (book p. 100-101 use the Internet if necessary) : When did immigration begin and why ?  - Complétez les phrases suivantes.

- The 1st wave started in...      

The Irish people immigrated because ...

  • Germans and Autrians ...
  • The Chinese...
  • The WASPS...
  • African-Americans: -Before 1805:

       - 1865 :

-The 2nd wave started in ....

-The 3rd wave (1970 - 80s)

  • Spanih Speaking people from .....
  • Asians came from Vietnam, China, Japan, the Philippines and the Pacific Islands.

 

2/Ellis Island (1892-1954), « the Isle of Tears « ? « the Isle of Hope » ? What was Ellis Island ? (book p.99) ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


3/Some immigrants were very successful, and built up empires. They were called self-made-men, and they went from rags to riches.  Can you give examples ?  

 

4/Write a short biography of Henry Ford (1863 -1947) or John D. Rockefeller (1839 -1937) ; Do not forget to add a picture to your biography. (10 sentences - 8 points +2 points for picture and presentation)  - Use the simple past


5/Answer this question : Why  was America a dream for the immigrants ? (10 sentences - 10 points) - Reuse vocabulary and phrases seen above - Use the simple past.



 

Homework :  - Faire la fiche vocabulaire The American Dream à la fin du cahier à partir du manuel p. 98 à 103. Y inclure les mots ou expressions en gras de cette fiche. Mémoriser le vocabulaire.

                        -Après correction, vous apprendrez par cœur la biographie choisie.




Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article
T
<br /> I have been visiting various blogs for my term paper research. I have found your blog to be quite useful. Keep updating your blog with valuable information... Regards<br /> <br /> <br />
Répondre